Yhä useammin törmään sosiaalisessa mediassa hyvinkin epäileviin kysymyksiin: ”Miten olette nykyaikainen kirpputori? Miten se näkyy?” Myös seuraavanlaisia epäileviä toteamuksia olen saanut vastaani: ”Ei kirpputori voi olla siisti” ”Kaikki kirpputorit ovat samanlaisia loukkoja”
Uskallan itse yrittäjänä väittää, että meitä nykyaikaisempaa tai palvelempaa kirpputoria ei Pirkanmaalta löydy. Siksi uskallan mainoksissa käyttää sanoja ”nykyaikainen”, ”palveleva” ja ”siisti”. Se aiheuttaa paljon epäilyksiä, jotka yhä uudestaan ja uudestaan todetaan vääriksi ennakkoluuloiksi. Tässä postauksessa avaan meidän toimintaa enemmän.
Olemme siis Pirkanmaan palvelevin ja nykyaikaisin kirpputori. Miksi?
Asiakasnumerolla myyminen ja Kirppari-Kalle. Tällä kirpputorin ostamalla palvelulla asiakkaat saavat ilmaiseksi käyttöönsä myynnin reaaliaikaisen seurannan, hintalappujen sähköisen esitäytön sekä mahdollisuuden varata kirpputoripöydän missä ja milloin vain. Asiakasnumero säilyy järjestelmässä, mikä helpottaa ja nopeuttaa pöydän varaamista sekä tuotteiden hinnoittelua, kun on tarvetta jälleen uudelle myyntijaksolle. Meiltä voi lisäksi varata pöydän paikan päällä, puhelimitse, sähköpostilla tai vaikka Facebookissa.
Erikokoiset myyntipöydät. Valittavana on kolme erikokoista myyntipöytää, joista jokainen myyjä saa valita omille tarpeillensa sopivan vaihtoehdon. Onpa sinulla sitten pelkkää lasitavaraa, vaatetta tai sekä että, niin kirpputoriltamme löytyy sinulle sopiva myyntipöytä. Näiden lisäksi meiltä löytyy pelkkä hyllypaikka, esim. pienelle määrälle kirjoja tai DVD-levyjä.
Myyntipöytien siistiminen. Siistimme kaikki myyntipöydät kerran päivässä ja se kuuluu vuokrajakson hintaan. Aikaa meillä menee tähän päivässä kolmisen tuntia ja teemme sen aukioloajan puolessa välissä.
Myyjien tukeminen. Haluamme, että myyjämme myy hyvin. Aina kun mahdollista, henkilökuntamme etsii ostavalle asiakkaalle pudonneita hintalappuja, yrittää soittaa myyjälle hintaa tiedustellakseen, yrittää löytää hintaa sähköisestä järjestelmästä ja tarvittaessa ottaa asiakkaan yhteystiedot ylös siltä varalta, että saamme myöhemmin myyjän kiinni. Tämän lisäksi seuraamme myyjien myyntejä ja mahdollisuuksien mukaan kontaktoimme sähköpostitse antaaksemme vinkkejä myynnin parantamiseen. Meiltä voi myös kysyä mielipidettä ja apua esim.hinnoittelussa.
Osto- ja myyntikokemus. Siivoamme säännöllisesti yleisiä tiloja ja kirpputoriltamme löytyy lisävalaistus, tallentavat valvontakamerat, hälytinportit, pieni leikkipaikka, leveät käytävät, pieni kahvio ja ilmastointi. Keräämme säännöllisesti ylimääräiset hengarit pöydistä, jotta vaatteita on mukavampi katsoa. Meillä ei myyjien tarvitse kaivaa hengareita laatikoista vaan ne ovat nätisti tangoilla esillä ja helposti otettavissa.
Vaihtelevat edut sekä ostajille että myyjille. Tarjoamme etuja myös ostajille, emme ainoastaan pöydän vuokraajille. Meillä on käytössä kanta-asiakaskortit sekä ostajille että myyjille. Meiltä löytyy säännöllisesti tarjouksia isommille kertaostoille, erilaisia tarjouspöytiä, suosittelija-alennus, nopean aloittajan etuja sekä muita erilaisia tarjouksia ja alennuksia. Seuraamalla Facebook-sivujamme, olet aina parhaimpien tarjouksiemme saatavilla.
Mainostus. Mainostamme reilusti eri kanavia käyttäen. Käytämme radio, – lehti, – blogi, – netti, – facebook, – instagram, – ja suoramainontaa. Teemme myös yhteistyötä muiden yrittäjien kanssa. Tällä varmistamme hyvin laajan asiakaskunnan, jotta kaikille löytyy varmasti sekä ostettavaa että myytävää.
Helppous. Haluamme todella, että myyminen meillä on helppoa ja vaivatonta. Meiltä voi ostaa täyttö, – tai tyhjennyspalvelun hintaan 5€. Meillä on myös erilaisia palvelupaketteja, joilla saa omat turhaksi käyneet tavarat vaivattomasti kierrätykseen ja samalla voi kuitenkin tienata! Laitamme asiakkaidemme pyynnöstä alennuskyltit pöytään paikalleen. Sen voi pyytää sähköpostitse, puhelimitse tai voit pyytää sen valmiiksi jo myyntijakson alussa.
Vakiasiakkaat. Meillä on jo nyt ihana vakioasiakaskunta. Meillä käy asiakkaita tasaisesti ympäri Pirkanmaata. Joka päivä saamme uusia asiakkaita ja tälläkin hetkellä käy satoja maksavia asiakkaita päivässä.
Asiakaslähtöinen palvelu. Kuuntelemme asiakkaitamme ja kehitymme palautteiden avulla. Ja me olemme oikeasti valmiita siihen! Tähän asti suurimpia asiakkaista lähtöisiä muutoksiamme ovat olleet leikkipaikan teko, kassapaikan muuttaminen sekä sovituskopin muuttaminen lukolliseksi tilaksi. Kehitämme jatkuvasti toimintaamme, tarkoituksemme ei ole olla mukana muutoksen tuulissa vaan luoda niitä!
Käymme emännän kanssa säännöllisesti kirppiskierroksella, mutta tänään 23.4 on pakko antaa vielä erityisesti kiitoksia kahdelle kirppiksen nuorelle naismyyjälle! Tahdoimme välttämättä ostaa tyynyliinan josta ei kuitenkaan löytynyt ollenkaan hintaa. Myyjät selvittivät asian ja tyynyliina pääsi uuteen kotiin. Kokemukseni mukaan lähes missään kirppiksellä ei ole näin palvelualtista toimintaa! Ihan huippua! Myös tavara tuntuu pöydissä vaihtuvan paljon nopeampaa, kuin jopa keskustan vilkkailla kirppiksillä! -FACEBOOK ARVOSTELU
Blogiaiheita otetaan mielellään vastaan.
– Ida, yrittäjä