Yleinen

VINKIT PAREMPAAN MYYNTIIN

Toivomme aina, että myyjämme myyvät hyvin. Tämän vuoksi olemme keränneet listan tavoista, jotka olemme huomanneet edistävät myyntiä. Voimmehan sanoa, että  henkilökuntamme on alamme ammattilaisia myydessämme tuotteita tuhansia kappaleita päivittäin. Näemme arjessamme mikä tuote myy mihin hintaan, miten pöytä kannattaa täyttää sekä kuulemme päivittäin ostajien kommentteja eri pöydistä sekä tavaroista. Ota tästä vinkit talteen ja kerrytä mukava myyntikassa. 🙂

  • Valitse myyntipaikka todellisen tarpeesi mukaan. Täytä pöytä siististi ja harkiten. Nosta mahdollisimman paljon vaatteita henkareihin. Aseta helposti rikkoutuvat tuotteet keskelle pöytätasoa, älä reunalle. Muista, että kaikkien myytävien on mahduttava pöydän sisälle, mikään tuote ei saa tulla pöydän yli käytävälle tai ulottua viereisen myyjän pöydälle.

    Kuvassa yksi pieni Ikea-kassillinen/60 tuotetta perusvaatteita. (6pv myyntijaksoon kuuluva 2 arkkia). Ensimmäisessä pöytäkuvassa ko.määrä täytetty keskikokoiseen pöytään ja toisessa isoon pöytään.
  • Lisä kiinnitä hintalaput. Käytä hakaneuloja, klemmareita tai narua/pahvia tms. Kiinnittämällä hintalaput kunnolla, säästät aikaa sekä rahaa. Sinulla ei mene myyntijakson aikana ylimääräistä aikaa uudelleen hinnoitteluun eikä rahaa uusien hintalappujen ostoon. Tavarasi käyvät myös paremmin kaupaksi, kun niissä on hintalappu! Aina henkilökunnalla ei ole mahdollisuuksia selvittää hintalaputtomien tuotteiden kohtaloa ja ne menevät suoraan hintalaputtomiin. Nuppineulat ovat meillä kiellettyjä.
  • Mieti, mihin kiinnität hintalapun. Asiakkaamme toivovat, että kirjoissa sekä lehdissä hintalappu kiinnitettäisiin pelkällä klemmarilla ilman liimaa. Jos haluat käyttää tarraa, voit kiinnittää lapun sisäkanteen, ei missään nimessä ulkokanteen! Älä missään nimessä nido hintalappuja vaatteisiin. Jos haluat nitoa hintalaput, käytä aina pesulappua tms. joka ei vaurioita kangasta.

    Kirjoihin sekä lehtiin hintalapun voi kiinnittää klemmarilla. Jos haluat liimata hintalapun, laita se aina sisäpuolelle.
  • Käytä hälyttimiä. Vaikka varkauksia meillä sattuu harvoin, voit turvata tuotteesi hälyttimillä. hälyttimiä kuuluu myyntijaksoon 3kpl, ja ylimenevien vuokraus 0,20€/kpl. Meiltä löytyy nasta-, vaijeri- sekä tarrahälyttimiä. Suosittelemme aina mahdollisuuksien mukaan käyttämään nastahälytintä sekä kiinnittämään hintalapun nastahälyttimen läpi.
  • Älä täytä pöytää liian täyteen. Vaikka me siistimme pöydät kerran päivässä, liian täysi pöytä ei pysy siistinä, eikä ostajat jaksa sitä penkoa. Seuraa myyntiäsi ja tuo tuotteita lisää myyntipöytään menekin mukaan, liian tyhjäkään pöytä ei ole houkutteleva. . Henkaritankoon kannattaa jättää tilaa niin, että tuotteita voi hyvin selata, jos henkarit eivät liiku muutamaa senttiä enempää, on henkaritanko liian täynnä.

    Liian täysi pöytä. Tässä pöydässä kannattaisi nostaa vaatteita henkariin, jollon pöytätilaa vapautuisi.
  • Kiinnitä ostajien huomio kylteillä, joissa kerrot mitä pöytä sisältää (esim.lasten vaatteita, naisten vaatteita) ja mitä kokoja. Toimii todella hyvin lasten vaatteiden kohdalla ja jos pöydässä on myynnissä useita eri kokoja. Pöytä pysyy myös siistimpänä kun ostaja tietää heti, että kannattaako lähteä pöytää mylläämään.
  • Käytä oikeanlaisia ja -kokoisia henkareita pöytää täyttäessä. Näin vaatteet näyttävät paremmilta henkareissa ja pöytä pysyy siistimpänä. Meiltä löytyy lastenvaatehenkareita sekä aikuisille perushenkareiden lisäksi myös hame- ja housuhenkarit.
  • Kirjoita hintalappuun tuotetiedot mahdollisimman tarkasti. Esim. ”punainen Guess paita, M”. Tällöin ostaja näkee koonkin suoraan hintalapusta, eikä sitä tarvitse erikseen etsiä. Tämä on tärkeää varsinkin lasten vaatteissa! Myöskin hintalappujen vaihtoyritys vaikenee huomattavasti. Kirjoita numerot selkeästi, esim. numero 7 on selkein, kun lisäät siihen poikkiviivan. Kun teet hintalaput sähköisesti, on hintalappu selkein, eikä väärinkäsityksiä numeroinnista voi tulla!

    Varsinkin lasten vaatteissa koko merkintä hintalapussa on kultaakin kalliimpi!
  • Merkitse verhoihin, pöytäliinoihin ym. kankaisiin mitat. Voit pakata kankaita esimerkiksi teipillä tai ripustaa ne henkareihin. Tuotteissa olevat mitat vähentävät pakettien repimistä sekä ostaja näkee heti onko kangas/verho hänelle oikean kokoinen. Verhot, liinat yms voi laittaa nätisti esille myös henkariin roikkumaan. Nipsuhengarissa ne ovat siistimmin esillä kuin pöydässä ja tuotetta on ostajankin mukavampi hypistellä.

    Selkeästi mitta esille sekä hinta!
  • Alenna tuotteet viimeisiksi päiviksi. Alennuskyltit kiinnittävät helposti monien potentiaalisten ostajien huomion juuri sinun myyntipöytääsi ja saavat ostajat tutkimaan pöytää erityisen innokkaasti. Meiltä löytyy valmiina 30%, 50% ja 70% alennuskylttejä. Muista aina ilmoittaa haluamasi alennus ensin kassalle, jolloin kassajärjestelmä alentaa tuotteet automaattisesti kassalla. Voit halutessasi alentaa myös tuoteita ”merkkaamalla”, jolloin laitamme alennuksen manuaalisesti kassalla.

    Vaihtoehtoina on erilaisia alennuskylttejä. Jos haluat jonkin muun alennuksen, se onnistuu kyllä!
  • Myy tuotesesongin mukaan. Talvella myydään talvivaatteita ja kesällä kesävaatteita. Toukokuussa ei kannata yrittää myydä joulukoristeita. Sesonki alkaa yleensä 2-3kk ennen vuodenaikaa. Suomen vaihtelevat keliolosuhteet vaikuttavat myös myyntiin.

    Luistimet myy parhaiten joulu-helmikuussa. Sandaalit myyvät parhaiten touko-elokuussa.
  • Korujen myynti. Korut kannattaa pakata esim.pieniin minigrip-pusseihin. Tällöin hintalappu on helpompi kiinnittää ja korut ei sotkeudu toisiinsa tai parit huku toisistaan. Mikäli myyt isompia eriä erilaisia koruja, kannattaa pakata erilaisia settejä. Tämä nopeuttaa ja helpottaa hinnoittelua ja kokemuksen mukaan nämä myyvät yhtä hyvin!
    Ps. Pienissä koruissa kannattaa huomioida, että ovat valitettavasti helppoja varastettavia.Muista siis hälyttimet ja/tai vitriinipaikkamahdollisuuskin!

    Varsinkin korvakorut pysyvät minigripp pusseissa paremmin tallessa.

    Mukavia myyntihetkiä kanssamme! 🙂
    Oman pöydän voit varata KirppariKallesta, paikan päällä, s.postitse tai puhelimitse. Me siistimme myyntipaikkasi päivittäin, annamme nykyaikaisen myyntikokemuksen ja autamme kaikissa sinua askarruttavissa asioissa, kysy reippaasti henkilökunnalta apua!

Saatat myös pitää...